Cocos2d and Tiled for retina

Finally I have done developing to use Cocos2d with Tiled for retina. The most biggest problem was that Y coordinate(X was correct) was changed when the cocos2d gets Y coordinate from TMX files in retina. I needed recalculating the value after that.
By the way, this problem had happened both cocos2d 1.1 and 2.0.

NinjaShaw will be changed for retina, but the most pictures are dot style so actually it doesn't really need high res. Anyway, I solved annoying problem to me.

--------------------------------------------------
Cocos2d と Tiled で Retina ディスプレイ対応をした際の問題を解決しました。
TMX ファイルを Retina 用に変換するだけでは上手く表示されず、このファイル内の値を色々と変えながら調査した結果、TMX から取得した値が Y 軸のみおかしいことに気付きました。
似たような事例を探したところ、
tmx-map-does-not-read-objects-position-properly-when-running-retina
が参考になりました。
結論としては、取得後の値に対して再計算を行うことで調整しました。

< Cocos2d と TMX ファイルを使って Retina ディスプレイに対応する場合 >
以下、注意点及び備忘録です。

  • TMX ファイルの Retina ディスプレイ版を作る
    こちらが参考になります。
    how_to_develop_retinadisplay_games_in_cocos2d
  • TMX ファイルで使われている画像ファイルの Retina ディスプレイ版を作る
    これは通常の Retina 対応と同じです。
  • プログラム内で取得している座標が正しいかどうか確認する
    基本的に、Retina 対応をしても座標の値が変わらないようにします。
    Retina 用の TMX ファイル内では、1タイルのサイズが通常の倍になっているので、CC_CONTENT_SCALE_FACTOR() などを使ってプログラム内で調整します。